уторак, 13. април 2021.

Savršen izlet u Srbiji

Golubačka tvrđava - Ramska tvrđava - Srebrno jezero 

Kada se spoji lepo vreme, dobra ekipa i mi željni obilazaka i putovanja, to znači da je savršen dan pred nama! 

Nekako sam prošle i ove godine, zbog cele situacije, naučila da ništa ne treba planirati, i da se sve dobre stvari dešavaju neplanirano!

Nedelja, 07 h budni smo! Pakovanje, spremanje i polazak! Gde idemo? 




Krenuli smo da vidimo Golubac i tvrđavu. To je bila tačka broj 1. A u tom kraju, mnogo čega za videti, ali možda malo vremena? Napravili smo plan da ovaj put obilazimo tvrđave, pored Golupca i onu u mestu Ram, i za kraj ručak i odmor na Srebrnom jezeru. 

Bogat je to kraj, ali Lepenski Vir, Kladovo, Đerdap, vožnju brodićem, Rajkovu pećinu i dr. ostavljamo za neki sledeći put! To ćemo ipak planirati, da ostanemo bar dva dana ne bi li obišli sve! 

Da se vratimo sada do našeg savršenog dana!

Iz Beograda smo krenuli oko 08:30, auto-putem do Požarevca i onda magistralnim. Put je lak, dobro obeležen. Dosta tabli na putu, tako da čak i da vozite bez navigacije nećete se izgubiti! 

Kako smo prilazili Golupcu, pogled na Dunav, je veličanstven. Takvo prostranstvo! Takva magična reka! Ja volim da kažem da voda sve nosi. Tako da sve ono nešto loše i negativno, što imam u sebi, redovno nestane pored vode! Dunav volim i često odem i na ovaj naš "beogradski", ali tek kad sam u ovom kraju, kad vidim tu širinu, tu silu, shvatim šta je Dunav. 

Grad Golubac, u odnosu na pre 10-tak godina je čini mi se dosta sređen. Plaža, osvetljeno šetalište duž celog grada, zaista daju neki šarm mestu! Čitavo vreme koje smo proveli tamo, iako je Dunav od vetra i talasa bio malo zamućen, imali smo utisak kao da smo na moru u stvari! Nismo se dugo zadržavali u mestu, nego smo se uputili put tvrđave. 

Jedva sam čekala da je vidim. Pamtim one nesređene ruševine, gde smo se kao klinci pentrali na sopstvenu odgovornost! 





Golubački grad - tvrđava! Prilazimo, i mada sam odavno sve videla na internetu kako izgleda, moram da priznam da me je ovako uživo još više oduševilo! 

Prilazimo parkingu, dočekuje nas zaposleni u sklopu kompleksa, lepo nas pozdravlja i objašnjava sve vezano za sam parking i ulaznice. Cena ulaznice za odrasle je 600 dinara za zelenu zonu. U tu cenu je uračunat i parking. Deca ne plaćaju. Nama su skrenuli odmah pažnju, pošto smo sa malim detetom, da nam je dozvoljena samo zelena zona. 

Za ulaznice i cenovnik ostavljam vam link gde možete sve detaljno videti:

https://tvrdjavagolubackigrad.rs/#ceneulaznica

Park ispred tvrđave je divno uređen. Klupe, mesta za odmor, za lepe fotografije, toalet, prodaja suvenira i osveženja, kafić. Sve je dostupno. 

Sam obilazak tvrđave je zanimljiv. Penjanje po kulama, gledanje videa o tvrđavi i nekadašnjem životu u njoj, pogled na Dunav, zamišljanje tih nekih prošlih vremena, čini poseban doživljaj ovog mesta! 







Zadržali smo se neka dva, dva i po sata. Ipak kada putujete sa detetom, dosta brzo morate sve videti i obići. Mi imamo sreće, jer naše dete voli da putuje, voli da obilazi i još uvek (dok je mala) uspevaju naše zanimacije. Svi me pitaju uvek, kako uspevate sa njom bilo kuda, ali mislim da je za to potrebna posebna tema! 

Pogledali smo na sat, i kako nam je još bilo rano za ručak, rešili smo da iako prolazimo kroz mesto - Srebrno jezero, da odemo do Ramske tvrđave prvo, a posle se vratimo na jezero na ručak. 

Do Rama je put takođe solidan, dobro obeležen. Dosta vinograda je na putu do Rama, tako da verujem da je početkom septembra, najlepši doživljaj ovog mesta, kada su vinogradi puni grožđa. 

Stižemo, manji parking je tu - besplatan. Ispred parkinga ima par tezgica na kojima možete kupiti suvenire, vino i razne đakonije. 





Za ovu tvrđavu kažu da je bajkovita i da čuva magiju najlepših zalazaka sunca! 

Dosta je manja u odnosu na onu u Golupcu, lako i brzo se obilazi. 

Cena ulaznice za odrasle je 300 dinara. Deca ne plaćaju. 

I ovde vam ostavljam link za sve informacije: 

https://ramskatvrdjava.rs/kontakt/


Pogled na Dunav i ovde oduzima dah. A preko puta Rama, Južni Banat! 

Spustili smo se na obalu, gde svoj red za vožnju čekaju stare skele. Posebno zanimljivo je baš to što za pola sata možete stići na banatsku stranu, linija Ram - Banatska Palanka. 



Kupili smo suvenire i krenuli put Srebrnog jezera. 

Kako je već bilo vreme ručka, čim smo stigli na jezero krenula je gužva polako da se pravi. Mogu da zamislim samo kako je ovde leti?! 

I ovde sam bila pre dosta vremena, i mogu da prokomentarišem isto, sređeno i uređeno! Dosta vila za izdavanje apartmana, hotel, prodavnice, restorani, uređena plaža, šetalište. 

Verujem da je leti velika gužva, da mnogi biraju ovo mesto za odmor, pogotovo od prošle godine i perioda korone. Meni lično, bi bilo ok neka dva dana da sam ovde leti, taman da spojim odmaranje, sunčanje i još neki obilazak ovog kraja! 

Ono što sigurno znam je da dosta agencija kada vodi ture, baš na ovom mestu pravi neku dužu pauzu, i pauzu za ručak. Mi smo isto ciljano ovde došli zbog ručka. Seli smo u jedan od tri najpoznatija restorana. I ne mogu da kažem da smo razočarani, ali... Cene jesu beogradske, ali hrana nije! Pošto ne želim da na blogu pišem i kritikujem bilo koga, ime ću preskočiti, a vi me uvek možete pitati naknadno o svemu! Mada, i pored toga, mi smo imali savršen dan! 

Negde oko 15 h krenuli smo nazad za Beograd! 

Ko voli, ko hoće, ko želi, kome ne smeta ni sunce, ni vetar, ni kiša, uvek može za sebe da nađe savršene destinacije i napravi sebi najbolji izlet! Meni, samo recite idemo, i iz rukava ću uvek izvući mesto gde bi mogli, i koje želim da vidim! 

Lepa je ova naša Srbija! Ima toliko toga da ponudi. Ranije smo nekako svi bili koncentrisani na inostranstvo i putovanja tamo, ali eto, i to se menja polako! 

Ukoliko želite još predloga za putovanje, tu sam za vas :) 

Нема коментара:

Постави коментар