уторак, 22. март 2016.

Kefalonija, ostrvo snova!

Odmor rešavati dva dana pre početka istog, i još za cilj imati samo dve stvari koje istinski želiš. Ravno nervnom slomu! Juriš, tražiš, ali se samo nude neke opcije koje ne želiš, ili si već video par puta! Neću, znam šta želim! Znam da je bila luda godina, i da mi je potreban pravi lek za dušu!

Mala pomoć prijatelja i 1. septembra sam u 4 h ujutru na aerodromu, a u 6 h polećemo! Idemo, na dugo ičekivanu destinaciju. Ostrvo o kom sam maštala godinama i koje sam iznova i iznova gledala u filmu Mandelina kapetana Korelija! Kefalonija! Nek mi se ne naljuti nacionalni prevoznik, ali avione koje šalje za čarter letove, trebao je odavno na otpad! Desna ruka me je zabolela koliko sam držala naslon sedišta da ne udara u emergency vrata na krilu aviona! I nisam bila jedina! I sa druge strane momak koji je sedeo, ista priča!

Slećemo, aerodrom Argostoli, koji se nalazi južno od grada. Po završetku svih formalnosti, vodiči su nas čekali i upućivali u autobuse dalje za transfer. Sve organizovano do detalja! Desetak minuta vožnje i tu smo!

Čak i ako je smeštaj pronađen u poslednji čas, sve je ispalo onako kako sam do tada zamišljala. Čak i više od očekivanog! Mesto, lokacija vile, udaljenost od ove i one plaže, jednom rečju, savršeno!

Imamo sreće da iako smo stigli ranom zorom, sobe budu odmah spremne. Ostavljamo stvari, otvaramo kofere i vadimo kupaće i peškire. I idemo! Prva uređena plaža, na samo 3 minuta od naše vile je plaža Gradakia.  Put koji vodi do nje je zaista strm, popločan do određenog dela. Prolazimo pored privatnih vila, okruženih divnim cvećem i zelenilom. Na samom vrhu plažni bar, sa šankom i par stolova, dole na plaži ležaljke i suncobrani poređani u par redova! Sivi granitni sitni pesak u koji se naša stopala utapaju. Voda čista, plaža uredna! Plaža se nalazi u uvali i okružuju je stene i dosta zelenila. Iznad plaže su neke luksuzne privatne kuće.

Vreme je tih dana zaista bilo nešto promenljivo, tako da nas kiša tera sa plaže već oko 16h. Nema veze, taman malo da odmorimo! I onako cele noći nismo spavale, rano letele. Valja se. I onako se zove odmor!

Uveče idemo do Argostolija. Ah da, zaboravih da napišem. Smeštene smo bile u Lasiju koji se nalazi nadomak Argostolija. Od mesta do mesta, tačnije od ulaza u Lasi do ulaza u Argostoli ima oko 2 km. Skoro čitavom dužinom puta postoji i pešačka staza, stoga bez problema može se šetati od jednog do drugog mesta. Čudan izbor, da ne prošetamo po mestu uopšte, nego pravac Argostoli. Nema veze, zbog girosa sve! Čula sam svakako da u samom Lasiju ne postoij nešto tipa fast food-a gde se može pojesti giros na brzinu. Ali o tome nešto više kasnije. Dakle na glavnom gradskom trgu, koji se zove Valianos, restoran brze hrane, sa odličnim girosom! Jer Grčka nije Grčka ako se ne pojede giros! Htele smo da šetamo, ali je kiša opet sve pokvarila! Ok jedan dan otišao, još 9 za pravu avanturu!

Kiša je padala čitave noći, i pošto ni jutro nije nešto obećavalo rešile smo da na sebe navučemo opremu za plažu za svaki slučaj, i opet pravac Argostoli! Po danu ćemo svakako videti više. A i ako padne kiša lako ćemo u neku tavernu na ručak ili piće. Idemo razgledamo. Upijamo svu tu lepotu. U prizemlju naše vile je i rent a car, raspitujemo se za cene, jer je plan uzeti i auto i obići neke dalje tačke na ostrvu! Preko puta našeg smeštaja je američki fast food, poslastičarnica, prvi veći market i polako kako izlazimo iz mesta, sa leve strane nam ostaje put koji vodi na već pomenutu plažu Gradakiju, plažu hotela Lasi, Kalamia plažu... Modro plavo more, plus dosta zelenila pravi odmor za dušu i oči. Do ulaska u Argostoli pogled na more nam je bio sa leve strane kako idemo. Onda se more gubi i odjednom pojavljuje sa desne strane. Lučki deo svakako ide prvo. Divne palme u samoj luci! Mozak duž šetališta na podu. Zalazimo u mesto već uveliko. Dosta je ljudi, što lokalnog stanovništva, što turista. Ima dosta hotela i u samom gradu. Tu informaciju nisam znala toliko pre polaska.

Lukom stižemo do samog centra mesta, pokušavamo da odaberemo idealno mesto za prvu jutarnju kafu, međutim sunce se konačno pojavilo i počelo svom svojom snagom da greje, stoga ipak se vraćamo nazad u Lasi, da isprobamo novu plažu. Stižemo na Makris Gialos! Samo ime kaže, duga plaža, sa sitnim peskom zlatne boje. Dosta veća nego Gradakia i mnogo bolje uređena. Na plaži je čuveni Kosta Kosta bar, iznajmljujemo ležaljke i suncobran i uživancija može da počne. Cene za iznajmljivanje 2 ležaljke i suncobrana su 8 eur! Plus piće iz bara. Takođe i odličnu hranu spremaju! Divan pesak, postepeni ulaz u vodu. Idealna plaža za sve uzraste!

Ovog podneva nas vreme zaista služi. Ostajemo do kasnih popodnevnih sati na plaži. Srećemo neke ljude iz naše grupe. Prave se dogovori i planovi za ostale dane boravka na ostrvu!  Po povratku u vilu, a do iste smo sa ove plaže imali jedno kilometar hoda, u jednom od većih marketa kupujemo alkohol, jer ipak ovo je odmor i nastavljamo put vile! Spremanje za odlazak opet do Argostolija na dobar giros! I sve pešice! Ako ništa dobro je za liniju! Čekamo taj rent a car! Mnogo je bolja varijanta dosta unapred putem interneta rezervisati auto nego se snalaziti na licu mesta! Jer je uglavnom sve unapred rezervisano! Nema veze, ostalo je dosta toga za istražiti svakako! Sam Lasi ima oko svojih devet plaža!

Glavni grad ostrva Argostoli, smešten na kraju zaliva, razdvaja ostrvo na istočni i zapadni deo! Ujedno je i glavna luka. Nema sopstvenu plažu, tako da i pored mnogobrojnih hotela, turisti idu uglavnom u Lasi da se kupaju. Veliki zemljotres 1953. godine je razorio čitav grad, jedino što se održalo je simbol grada, kameni most Drepano koji stoji na ulazu u grad. Glavna šoping ulica je Litostroto, sa mnoštvom butika i prodavnica! Da se vratimo na glavni trg Valianos. Na samom trgu je hotel Ionian Plaza. Preko puta hotela je čuvena poslastičarnica gde možete pojesti najbolji sladoled! Sladoled nije ni malo jeftin, ali vredi svakog eura!

I tako završavamo i ovo veče. Dan dva završen. Vraćamo se u Lasi, u svet snova i čekamo dan treći, ne bi li opet iskusili nešto novo!